péntek, január 28, 2011

Dekor - Farsang, avagy a velencei borzongás

Farsang! Farsang! Farsang! Hazánk hagyományait most egy kicsit mellékvágányra tenném, de aki kíváncsi itt olvashat róla, ezt is én írtam. A farsang, karnevál mindenhol a habzsi-dőzsivel egyenlő, ebben az időszakban nagykanállal eszi mindenki az életet. A Riói karnevál az én ízlésemnek kicsit sok. Kevés olyan dolog van, ami ennyire ámulatba tud ejteni, ugyanakkor ha sokáig nézegetem kiráz tőle a hideg. A Velencei karnevál egyszerűen gyönyörű, pompázatos, misztikus, titokzatos és órákig sorolhatnám a különféle pozitív díszítő szavakat, akkor sem tudnám pontosan elmondani, az amit érzek. Összeválogattam egy adagot, már vagy két hónapja, de az egy eltűnt mappa pillanatnyilag, szóval improvizáció eredménye, íme:



Az első kockával hazabeszélek. Szóval, 2-3 éve télen beszabadultam a Kreatív Hobby Üllői úti boltjába, ahol megláttam a sablont / öntőformát. Megvettem, meg vagy 3 kg gipszet. Kísérletezgettem, hogy milyen konstrukció jó, milyen nem, hogyan ne legyen levegő buborékos stb. Aztán hogy igazán egyedi legyen, vettem a gyógyszertárba maszkot, meg a festék boltban csiszolópapírt és dörzsölgettem hősiesen, mint Aladdin a Csodalámpát. Eredetileg lakberendezési kiegészítőnek készítettem, egyet el is ajándékoztam. Az kárómintás, klasszikus volt. Hivatalos vagyok egyébként egy álarcos bulira, ha a jelmezem a kivitelezési szakaszhoz érkezik, szöveges-képes formában dokumentálom. Nem tudom még mindig eldönteni milyen "ön" dekoráció mellett döntsek, tehát egészen pontosan minek is öltözzek?!


Valahonnan innen fújt a forrás, ezen maskarás válogatás esetében

Maradtam az arany-fekete-fehér koncepció mellett. Azt azért megjegyezném - és akit mélységeiben jobban érdekel a Wikipédián elolvashatja -, hogy jelmezviselési szabályzat is volt még hajdanán. A fehér maszkot, mely esetében a szemek és a száj volt csupán fedetlen - eredeti nevén: bauta - csak arisztokraták viselhették.


A tűzpiros bársony igazán fejedelmi. A tűz központi szerepet vállat az eseménysorozatokon, hiszen a hiedelem szerint így szabadultak meg a rossz szellemektől. Bár mindenki leginkább arra hasonlít, a mimikátlan jégkirálynők kiváltképpen. 


A maszk rögzítése többféleképpen lehetséges. Van a pálcás megoldás, vagy teljesen az arcon rögzített megoldás. Kerülhet a fejünkre kalap, toll, udvari bolond sapka stb. Nagyon változatos és befogadó, hiszen több száz éves hagyományokra tekint vissza.


Aztán egy kis tarkabarka: A selyem, tüll, szatén stb. bármi jó lehet, csak csillogjon. Nagyon harsány színek egyvelege, és mégis jó az összhatás. A fejdísz, mintha élő virágokból készült volna. Nem könnyű viselet. 


A Velencei karnevál számomra azért is preferáltabb, mert ez a egyébként is szép város az alap, ami azért Rióhoz képest korántsem olyan zsúfolt. Tehát a várost dekorálják a jelmezesek, ami itt a képen is megjelenik, hogy a csupasz fal egyszerűsége kontrasztban áll a pompázatos kosztümösökkel, nagyon szélsőséges, mégis egyensúlyban áll.

1 hozzászólás:

Prima Casa írta...

Nagyon jó kis válogatás, gyönyörűek! Egyszer eljutottam a velencei karneválra, most kicsit nosztalgiáztam. :)

Megjegyzés küldése

Kedves Hozzászóló!

Moderálást követően a kommented láthatóvá válik! Köszönöm, hogy van véleményed!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A mindenségben-mindenségből